#92 Helyijárat szervezés

Written by

A 738-as helyijárat célja a Teleki Utcai Iskola és a Bem-tér összekötése, de apró módosítással alkalmas lehet Kelenföldhöz közel dolgozó fenyves-parkvárosi lakosok munkába járásának támogatására is.

Amikor ez a jelenlegi menetrenddel is kivitelezhető:

– A legkorábbi helyijárattal Kelenfőldre már 7 után pár perccel oda lehet érni.

– Szerencsés esetben a munkavégzés fél 8-kor megkezdhető.

– Ez esetben a munkaidő vége 16:00, így a 16:20-as 735-ös busz elérhető, ami (ha nem késik) pont haza lehet még menni az utolsó, 16:50-es helyijárattal.

Teleki Utcai Iskola és a Bem-tér összekötése

Amikor nem kivitelezhető:

– A munkaidő 8-kor kezdődik -> nem érünk a Bem térre időben.

– A munkahely több, mint 20 perc alatt érhető el Kelenföld-Őrmezőről vagy az aluljáró másik oldaláról.

Amikor zavaró:

– Ha 10-15 percre kell menjünk Kelenföldről, de 8 előtt kell odaérnünk, akkor a menetrend szerint 7:07-kor Bem-térre érő 738-as busszal pont lelekéssük a Bem-téren a 7:10,de gyakran a 7:15-ös csatlakozást is.*

– Hazafelé 16:20 után pont lekéssük a 16:50-es, utolsó 738-as buszt.*

*A mi egyéni példánk:

Kelenföld-Őrmezőről 15 perc séta a lányom iskolája (ott kezdte, szereti, nem akartuk átkérni) és 7:50 előtt kell odaérni (az aluljáró másik oldalától 10 perc lenne, de a reggeli busz sokkal lassabban ér körbe, mintha mi sétáljuk le). Így 7:35-re kell kelnföldre érjünk, ami a 7:23-as vonat vagy 7:10-es 735-ös busszal lehetséges.

A legelső 738-as busz 7:07-re kellene Bem-térre érjen, ha ez így lenne, pont elérnénk a buszt (mert a gyalogos lámpák jó sorrendben engednek át), de szinte mindig késik – pedig ekkor a Faragó utca még nem is „csatatér”.

Ezért kellene 6 előtt kelnünk fél 7 helyett így gyakran autóval megyünk legalább a Bem térig, csak hát ott van a „de akkor már” – mivel így az autó úgysem előrhető a legtöbbször home-office-ban dolgozó feleségem számára.

Hazafelé is hasonló a helyzet, a munkahelyemről 16:00-kor indulva (8-tól 16-ig dolgozom, így napi fél óra mínusszal, amit lecsúsztatok, mert nálunk lehet), iskolától 16:20-kor, a 16:35-ös járattal 16:57-kor érünk a Bem-térre.

Javaslat:

Eddigi tapasztalatunk alapján a legkorábbi járaton 3-4 fő az átlagos utasszám, annak fele mi vagyunk.

A járatszám megtartása mellett is, ha minden indulást 10-15-perccel későbbre tolunk, az nekünk már segítene többször ezt a közlekedést választani (persze a vármegye bérlet elfogadását is nagyon várjuk 🙂 ).

Ha a legelső járatot meg szeretnénk tartani, akkor a másodikat (és akár az összes ezt követőt, hogy a 6:50 és 7:32 közötti lyukat csökkentsük) 5-10 perccel korábbra, és délután plusz egy-két járatot beiktatva is sokaknak kedvezhetnénk a bejárásában.

Az autóbuszok üzemeltetése, a menetrend összeállítása és a tömegközlekedés szervezése a VOLÁN feladata, ami nem fér bele a város közösségi költségvetésének keretei közé. A saját buszok beszerzése és üzemeltetése többe kerülne, mint a közösségi költségvetés által egy projektre felhasználható összeg. Felvesszük velük a kapcsolatot és továbbítjuk a javaslatot.

Last modified: 2024.09.06.